Fugleskydning

Tilmelding overskredet

Detaljer for arrangementet

• lørdag, oktober 8, 2022 13:45   -   søndag, oktober 9, 2022 00:30
Antal pladser: 100 (100 Tilbage)
Tilføj til din kalender

Så skal der skydes og hygges!!

Lørdag, d. 8. oktober, Kl. 13.45

Kære alle medlemmer

For 114. gang skal vi hylde en af vores helt store traditioner.

Den røde løber er rullet ud og er klar 13.45, hvor vi modtager og hylder den afgående fuglekonge, som kommer behørigt og festligt anstigende i hestevogn som i gamle dage. Han ledsages af hans dronning, foreningens bestyrelse og foreningens smukke fane. Efter ankomsten vil fuglekongen indlede årets fugleskydning og lade det første skud falde.

Titlen som fuglekonge er et æreshverv, der tildeles af foreningens bestyrelse, og derfor findes en hemmelig lukket liste, hvor hver og en skyder for en anden. Således kan brystet falde ved den, der skyder for fuglekongen – og derfor kan medlemmer også hjembringe en flot præmie, uden at have ramt noget som helst.

Selvom man måske ikke skyder en af de syv dele af fuglen ned, er der stadig mulighed for at hive en præmie med hjem, ligesom der også vil være mulighed for at deltage i lotteriet, hvor du/I kan vinde store præmier.

Skulle du/I have brug for at stille sigtekornet, er der mulighed for dette ved vores mindst lige så traditionsrige serieskydning i den modsatte side af salen. For 50 kr. får du/I to skiver med tre skud på hver skive, hvor højeste pointtal vinder. Her er der dog ingen sidegevinster.

Når fuglen er faldet, går vi alle op til den hyggelige 1. sal, hvor vi får en drink og hilser på hinanden, mens festsalen vil blive omdannet fra skydebane til hyggelig festsal. I festsalen skal vi nyde en menu, der er nøje sammensat til os af Kim fra restaurant Beghuset, ligesom vi undervejs vil sørge for god underholdning og stemning.

Under middagen vil den afgående fuglekonge naturligvis holde sin tale – og som sædvanligt kan man tippe på, hvor længe talen vil vare.

Efter middagen vil der være mulighed for en svingom til god musik.

Bestyrelsen har i år besluttet at der en 1 pris på arrangementet. Således er det samme lave pris om man “kun” deltager i middagen, “bare” skyder – eller deltager i “hele molevitten”.

Del dette arrangement
    Bestillinger